"Kebaikan generasi pertama umat ini kerana adanya sifat syahid dan keimanan yang kuat dan binasanya generasi akhir umat ini kerana adanya sifat bakhil dan banyak berangan-angan." - Bukhari dan Muslim

Rabu, 28 Ogos 2013

Old.


Busy.

Hoho.

Capai jubah kelabu biru. Pakai tudung bawal corak biru cair. Pin silang.

Tadaa. Siap ! Kena cepat. Pukul 3 dah tak dan nak siap-siap.

-----------------

" Nur. Tengok ni sapa datang. Ingat lagi tak ? "

Pandang. Renung. Amati.

Ermm. *angguk kepala* * terus pi dapur*

Malu.

Zaman nakal dulu. Kawan lama. Siapa tak ingat.

----------------

" Jubah. Tudung bidang 60. Stokin. Handsock. Totally different. Mana hilang yang lain ? "

Dia list satu-satu. Tapi masih tak pandang-pandang dari tadi.
Bercakap dengan manusia. Tapi pandang pokok. Apakah ?

" Erk. Ada je. Still guna lagi. "

" Headphone. Roller skates. Bff tu. Pakai lagi ? "

" Headphone yes. But r.s no. Sekali sekala lepas gian. Selebihnya simpan buat pekasam. "

Dia angguk kepala.

" Budak sorang ni dah banyak berubah. "

Senyum. Okey. Dia senyum dekat pokok.

" Well. Il pun. Banyak berubah. "

Dia pun. Aku pandang atas bawah. Ehem. Takda lah macam budak jalanan sangat.

Maksud aku tak lah macam dulu. Rambut panjang. Jeans koyak. Berkepit dengan gitar je siang malam.

Sekarang. Boleh lah. Rambut dipotong pendek. Kemas. Baju kemeja hijau lumut. Seluar jeans. Cuma tak koyak. Heh.

Not bad. Ehem. Sesuai lah dengan title pra-U dia tu.

" Tu makna nya Allah bukannya sayang Nur sorang. Tapi Allah sayang Il jugak. Sayang semua. Cuma mungkin ada yang belum rasa. "

Erk.

" Btw, lower your gaze dear little girl. "

Dia pusing. Pandang. Senyum. Macam mengejek. Terus masuk rumah.

Aku terkebil-kebil pandang pokok.

ouch ! Perit kena penampor.

-------------------

Aku pandang nick name fb dia. Dari tadi.

Urgh.

Bila nak habis open house ni. Kerling laptop kakak.

Duh.

--------------------

Earth-Il

Post terbaru. But ......

" Do the people think that they will be left to say, " We belive " and they will not be tried ? " - Al Ankabut : 2


" Indeed, Allah will not change the condition of people until they change what is in themselves. " - Ar Ra'd : 11

Aku tetap aku yang dulu.

Cuma.
Jahiliyah aku tinggalkan.
Ku kejar cahaya baru.

Supaya.
Bebas dari cengkaman nafsu yang haru.

Aku adalah aku.
Cara aku, watak aku.
Aku kekalkan.
Aku bawa ke dunia baru. 

p/s : Dear little girl. Satu masa dulu, aku harap kau rasa apa yang aku rasa. Bebas. Bebas dari cengkaman jahiliyah. Dan hari ini. Ternyata. Aku lihat bukti di depan mata bahawa Allah mendengar permintaan hamba-Nya. Kau juga rasa. Bahkan mungkin lebih dari apa yang aku rasa. 

Tears.

Blergh. Nama kau pun sentiasa ada dalam doa aku lah Il !
----------------------
28082013 - 2153

Setiap orang. Ada masa silam dia.
Jahil.
Buntu.
Kita bukan maksum.
Suci tanpa dosa.

Setiap manusia itu Sang Pendosa.

Tidak ada istilah,
" Kau lain lah. Baik ! Aku ni. Dosa dah berkepuk. Tak boleh cuci. "

Awak tahu ..

We are all here for some special reason. Stop being a prisoner of your past. Become the architect of your future.

Kita cuma tergelincir. Belum jatuh bergolek.

Sincerely,
me.

Tiada ulasan: