"Kebaikan generasi pertama umat ini kerana adanya sifat syahid dan keimanan yang kuat dan binasanya generasi akhir umat ini kerana adanya sifat bakhil dan banyak berangan-angan." - Bukhari dan Muslim

Jumaat, 23 Ogos 2013

Moment

24082013 - 0047

Aku lihat bulan.
Tersenyum.

Rabb.
Sumpah.
Aku rindu dia.

Penangan dia sumpah dasyat sangat.
Rindu tak tertahan.
Bertambah-tambah bila badan tiba-tiba je tak sihat bila balik dari program tadi.

Teringat semalam.
Balik je aku terus message dia
Sampai tertidur.
Last-last bangun je terus demam.

Awak. Moga awak kuat selalu.
-----------------------------
23082013 -

Cuak.
Berat sangat ni.
Rabb. Bantu aku.

Ummah.
Maafkan aku.
Andai aku lakukan kesilapan.
----------------------------
23082013 -

Mata dia merah.
Hidung dia merah.
Dia luahkan segalanya.
Walaupun aku rasa tak semua.

Aku nampak aku dalam diri dia.
Aku nampak aku.
Persis seorang aku
Aku yang dulu.
Serupa.
Sangat.

Rabb.
Wallahi.
Aku sayang.
Sayang dia.

tears.
--------------------------
23082013 -

" Aku nampak aku dalam diri dia. "

" ........ "

" Aku cerita story kita dulu. Yang kita ni macam tu andmacam ni "

" then ? "

" Aku cerita semua. "

Senyap.

" Syaz. Aku pun nampak aku dalam diri dia. "

" Kita nampak kita dalam mereka. "

Senyap.
-------------------------
24082013 - 0800

Minum susu.
yek.
Tak suka.
Tapi terpaksa.
Demam.
Badan ni amanah.

Mem besar dengan bos besar tanya prog semalam.
Cerita A-Z.

" Lihat mereka. Lihat kita. Kurang nya mereka. Kerana kita. " - mem besar - 

" Ada masa kita kena lihat sejarah kita. Nilai diri kita yang sekarang berbanding dahulu. " - bos besar -

yeah.

Kadang daie selalu marah orang ungkit past dia.
Sedangkan benda tu perlu.
Aku ulang.

Perlu. 

Untuk kau faham wahai daie.
Dulu kau juga begitu.
Kau bukan suci.
Kau bukan maksum.
Kau bukan warak.
Sampai dapat lesen untuk menghukum.
Dulu kau juga begitu.
Dulu kau juga begitu.
Dulu kau juga begitu.
--------------------------
23082013 -

Phone bunyi.

" Asyiq. Camne ? "

" Camne ape ? Ok lah. "

" Serius ? "

-------------------------
Now.

Pegang buku list no phone semalam.

Rabb.
Aku janji.
Aku takkan lepaskan dia.
Aku takkan lepaskan mereka.

Mereka + Kitorang = Kami.
Kami = Syabab.

Syabab musleh.

Hijrah Qaseh bukan untuk mereka.
Hijrah Qaseh untuk KAMI.


















Tiada ulasan: