"Kebaikan generasi pertama umat ini kerana adanya sifat syahid dan keimanan yang kuat dan binasanya generasi akhir umat ini kerana adanya sifat bakhil dan banyak berangan-angan." - Bukhari dan Muslim

Ahad, 26 Mei 2013

Daripada saya. Sampaikan salam saya buat si dia.


" Aku tak kuat macam kau. Aku takut orang sekeliling hina aku. Mungkin kau berbeza, tapi aku yakin orang jenis macam kau mesti hina dalam diam perubahan aku. Jujur aku tak boleh. Latar belakang hidup aku bukan macam kau. Aku teruk. Aku... Aku tak sesuai hidup dengan cara macam mana kau hidup sekarang ni. Aku tak boleh. " 

Kau tahu tak. Setiap da'ie tu punya masa silam. Mereka punya masa silam yang mungkin lebih teruk daripada kita. Mereka mampu, kenapa kita tidak ? Ya, aku tak nafikan ada sesetengah da'ie yang lupa daratan, tapi ada ramai lagi da'ie di luar sana yang sedia menanti penghijrahan kita. Mahu berpimpin tangan menuju Syurga bersama.Yang sentiasa mengiringi langkahmu, insan yang tidak dikenali tapi dirindui bersama doa yang tiada henti. Trust me.

'' La taqul ful qabla an yashbaha fil makyul.'' Jangan pernah berhenti berusaha sebelum semuanya berakhir. Kita kena yakin yang kita juga mampu. Ya, tiada siapa pun yang dapat halang kita kejar cinta yang hakiki. Kau tahu ? Allah buka setiap laluan yang ada untuk hamba-Nya kembali kepada-Nya. Jika kita mendekati Allah secara berjalan, Allah mendekati kita secara berlari. Hadis, remember ? Even family, kawan, masyarakat kita bagi tentangan yang maha hebat, maha dasyat, kau kena ingat satu. . Allah tetap akan permudahkan. Memang ada sedikit ujian, itu lumrah. Tapi percayalah bila sekali kita dah 'peluk' Allah dengan ikhlas, Allah takkan pernah lepaskan pelukan kita tu. InsyaAllah. Trust HIM.

Dears
We are all here for some special reason.Stop being a prisoner of your past. Come ! Become the architect of your future. Salam 'Alaik 


"Allah looks not at your fingures,not at your outward appearance but He looks at your hearts and deeds." ( Sahih Muslim )

Daripada saya. Sampaikan salam saya. KHAS buat insan-insan yang disayangi dicintai dan dirindui di luar sana . . . May Allah bless ♥ :')

Tiada ulasan: